Ljuv Musik › Forum › Om Teknik › Inspelningsprogram (DAW) › Reaper
Ljuv Musik

Välkommen Anonym

Alias
Lösenord

Medlemskap:
Senaste: sweety
Nya idag: 0
Nya igår: 0
Genomsnittligt: 48

Besökare on-line:
Medlemmar: 0
Besökare: 12
Totalt: 12
Vem är här inne:
 Besökare:
01: Fotogalleri
02: Fotogalleri
03: Kalender
04: Nyhetsarkiv
05: Forum
06: Kalender
07: Kalender
08: Kalender
09: Kalender
10: Kalender
11: Kalender
12: Kalender

Ansvariga inloggade:

Inga ansvariga inloggade!
coppermine
 Album: 14
 Bilder: 123
  · Visade: 6397
  · Röster: 6
  · Kommentarer: 6
Forum › Om Teknik › Inspelningsprogram (DAW) › Reaper
Reaper
Teknisk avdelning för att dela erfarenheter om musikinspelningsprogram samt plugins för Windows, MacOSX eller Linux. Ex: Cubase, Pro Tools, Ardour. (DAW=Digital Audio Workstation)
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida    ForumindexInspelningsprogram (DAW)
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
lundberg
Aktiv forumklottrare
Aktiv forumklottrare

Från: Nyköping

InläggSkrivet: Tis Feb 02, 2010 5:21 pm    Rubrik: Reaper

Sådärja, då har jag köpt mig en licens för Reaper som jag länge varit sugen på. Till smaskigheterna hör stöd för VST, VSTi, DX, DXi och Rewire, audio och MIDI integrerat, jäkligt bra redigeringsmöjligheter av wav direkt i spåren. En hel hög pluggar följer med och jag törs påstå att det här programmet är ett fullgott alternativ till Cubase eller Sonar.

En annan sak jag gillar är sättet att sälja det. En utvärderingsversion av programmet finns att ladda ner och det finns inga begränsningar mot en fullversion. Det enda man får dras med är en popup-ruta som talar om att det är en utvärderingskopia tills man betalat... En icke-kommersiell licens kostade mig ynka $60 (447 kr) och det är löjligt billigt för ett så här bra program!

Här är en tråd från Studio Forum om programmet: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=43536
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
creamore
Site Admin
Site Admin

Från: Surrey, BC, Canada

InläggSkrivet: Tis Feb 02, 2010 7:09 pm    Rubrik: Re: Reaper

Ja, dessutom så fungerar det ju tydligen att använda 32-bitars VST's i 64-bitars miljö... vilket Steinberg ännu inte lyckats implementera i Cubase. Visst finns det en lösning (VST-Bridge), men den kraschar varje gång man stänger kontrollfönstret för den aktiva pluggen. Verkar inte som att Steinberg kommer att fixa det heller. Deras råd är att uppgradera alla pluggar till 64-bit, vilket skulle bli helt sjukt dyrt för mig. Dessutom så finns inte alla pluggar jag använder i 64-bitars versioner ännu.

Jag har hört mycket gott om Reaper... återkom gärna med en recension när du testat det ordentligt. Prismässigt så är det ju iaf helt sjukt bra... jag betalade ju 400 dollar för min version av Cubase Studio 4 för lite mer än ett år sen.

Aktiv forumklottrare
Aktiv forumklottrare

InläggSkrivet: Tor Feb 04, 2010 11:30 am    Rubrik: Re: Reaper

Fortsätter testandet av mitt nya program. Det var lite lurigt att installera wineasio (för att kunna köra programmet i Linux/Wine med låg latency) men det är stabilt som fanken i Wine och jag lyckades med lätthet få igång Guitar Rig tillsammans med Reaper. Riktigt skönt att inte behöva baxa fram min V-amp så fort jag ska spela elgura. Leende Dessutom låter ju Guitar Rig snorbra imo!

Sen är jag sjukt imponerad av wineprojektet och att jag inte ens märker att det här programmet är skrivet för windows, utan att bara dyker upp i Jack som vilket som helst av mina andra program.

Det jag inte fått kläm på än är hur jag får ljud i och använder MIDI riktigt. Ja, ljud fick jag men inte de ljud jag ville och sen hajade jag inte vad jag gjorde riktigt, men det reder jag snart ut...
Till överst på sidan
lundberg
Aktiv forumklottrare
Aktiv forumklottrare

InläggSkrivet: Tor Mar 04, 2010 8:49 am    Rubrik: Re: Reaper

Uppdatering: Reaper-utvecklarna är aktiva och snabba som fan! Sedan jag köpte programmet har åtminstone 4-5 uppdateringar släppts och sånt gillar jag. Det här har blivit mitt huvudprogram för att det är så jäkla trevligt att jobba med. De pluggar som följer med låter dessutom kalas och har schyssta presets. Mama Viol "Som man bäddar" (som jag la upp till Mama Viol-temat) är btw mixad i Reaper...
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida    Forumindex -> Inspelningsprogram (DAW) Alla tider är GMT + 1 timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan inte ladda ner filer i detta forum

Peter Olofsson & Partyorkestern i reunionspelning på Festival Decimal 18/6-2011
Kommentera Veckans Video
Vad är du beredd att betala för en ny fullängds-CD?

Upp till 200 kronor för en riktigt bra platta
50 %50 %50 %
Absolut inte mer än 150 kronor
16 %16 %16 %
Runt 120 kronor är lagom
8 %8 %8 %
Mer än en hundralapp betalar jag inte
25 %25 %25 %
Resultat :: Undersökningar

Röster: 12
Kommentarer: 7

Join us on Facebook!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy
Azul theme and related images designed by Jamin - upgraded by Phoenix.